ท่านสามารถติดต่อผ่านบริษัทขนส่งโดยตรง ภายในระยะเวลา 5 วัน (เริ่มนับตั้งแต่วันที่ได้รับพัสดุ) โดยจะต้องอยู่ภายใต้เงื่อนไขใดเงื่อนหนึ่งดังต่อไปนี้
- ลูกค้าไม่ได้สั่งพัสดุดังกล่าว
- พัสดุที่ได้รับมีความชำรุด หรือ เสียหายทางกายภาพ มองเห็นด้วยตาเปล่า
- พัสดุที่ได้รับไม่ตรงตามที่สั่ง
หากอยู่ในเงื่อนไขที่กำหนด ท่านสามารถติดต่อและขอยื่นเรื่องทำรายการขอคืนพัสดุผ่านบริษัทขนส่งที่ได้ให้บริการกับทาง วัตสัน ผ่านช่องทางดังต่อไปนี้
บริษัทผู้ให้บริการขนส่ง | ที่ยื่นคำร้องขอคืนสินค้า |
KEX | https://th.kerryexpress.com/th/home |
J&T Express | (ข้อมูลจะอัพเดทในวันที่ 16 ต.ค. 67) |
หลังจากคำขอคืนพัสดุได้รับการพิจารณาจากทางฝ่ายที่เกี่ยวข้อง พนักงานจัดส่งจะติดต่อและเข้าไปรับพัสดุคืน ตามที่อยู่จัดส่ง โดยจะคืนเงินให้กับลูกค้าภายในระยะเวลา 15 วัน นับตั้งแต่วันที่ได้รับการแจ้งผ่านช่องทางที่กำหนดของแต่ละบริษัทขนส่ง
KEX / บริษัท เคอีเอ็กซ์ เอ็กซ์เพรส (ประเทศไทย) จำกัด (มหาชน)
Call Centre: 1217
ข้อมูลอัปเดต มาตรการส่งดี (Dee-Delivery): https://th.kerryexpress.com/th/dee-delivery
ข้อกำหนดและเงื่อนไขการให้บริการเก็บเงินปลายทาง (COD): https://th.kerryexpress.com/th/terms-and-conditions-of-cod
J&T Express / บริษัท โกลบอล เจท เอ็กซ์เพรส (ไทยแลนด์) จำกัด
Call Centre: 1470
ข้อมูลอัปเดต มาตรการส่งดี (Dee-Delivery): (ข้อมูลจะอัพเดทในวันที่ 16 ต.ค. 67)
ข้อกำหนดและเงื่อนไขการให้บริการเก็บเงินปลายทาง (COD): (ข้อมูลจะอัพเดทในวันที่ 16 ต.ค. 67)
- Home Delivery
- Home Delivery Express (HDE)
- Click & Collect (C&C)
- Click & Collect Express (CCE)
Delivery method | Home Delivery | Home Delivery Express (HDE) | Click & Collect (C&C) | Click & Collect Express (CCE) |
Delivery fee | Bangkok and Vicinity: 29 THB Outside of Bangkok: 45 THB Free delivery when you spend 499 THB or more |
60 THB | Free of charge | Free of charge |
No at the moment, Watsons.co.th does not deliver internationally. Orders are allowed to deliver within Thailand only.
Yes. You may exchange an item within 14 days of receiving them for the same item of a different colour/scent but that item must be the same price, if a promotion has reduced the price during the exchange process no refund will be given. In this regard, you will be required to fill in an exchange request form and return the good at our Watsons store or by post and specified in the invoice/receipt of such goods. Also, please contact our Customer Service team on the request an exchange at 02-017-8899 or http://www.watsons.co.th/contactUs
Yes, we deliver to all addresses in Thailand.
The delivery fee will show in your basket before you confirm your order. Please note that the delivery fee are prohibited to be pay by member points or eVouchers.
You are entitled to return goods within 14 days of receiving them. In this regard, you will be required to fill in an return request form and return the goods at our Watsons store specified in the invoice/receipt of such goods.
1. Items purchased as part of a set or multi-item pack, have to be returned as a whole set.
2. Items that are labeled as non-returnable and/or non-refundable on Watsons.co.th, will not be accepted in our return and refund policy.
3. Items paid for with member points or eVoucher cannot be returned.
4. In case you got free delivery because your purchase above 499 baht and you want to return an item which make the total amount less than 499 baht (which mean this will not comply the condition of 499 baht free delivery). The company reserves the right to deduct 29 baht or 45 baht, depending on your delivery address area, from your refunds.
All products will be check the condition before pack and deliver to you. If you did not receive your order in the expected condition due to defective/incorrect/missing item, please return it to us within 14 days upon receiving your order at any of our Watsons stores.
Yes, our courier service will contact you to make a delivery arrangement, to ensure that you are available to receive your order.