Get the App
DOWNLOAD NOW
สแกนเพื่อดาวน์โหลดแอปวัตสัน
  • google-play.png
  • app-store.png
  • app-gallery.png
Find a Store Blog
Watsons Services
0
MY BAG
มาตรการส่งดี (Dee-Delivery)คืออะไร
เป็นมาตรการใหม่สำหรับลูกค้าที่สั่งซื้อสินค้าผ่านช่องทางการชำระเงินแบบเก็บเงินปลายทาง (COD) และรับสินค้าผ่านช่องทางการจัดส่งถึงบ้านด้วยบริษัทขนส่ง ท่านสามารถทำเรื่องขอคืนสินค้าและขอรับเงินคืนจากบริษัทขนส่งได้โดยตรง ภายในระยะเวลา 5 วัน (เริ่มนับตั้งแต่วันที่ได้รับพัสดุ)
ฉันต้องการคืนสินค้าผ่านช่องทางการชำระเงินแบบเก็บเงินปลายทาง (COD)

ท่านสามารถติดต่อผ่านบริษัทขนส่งโดยตรง ภายในระยะเวลา 5 วัน (เริ่มนับตั้งแต่วันที่ได้รับพัสดุ) โดยจะต้องอยู่ภายใต้เงื่อนไขใดเงื่อนหนึ่งดังต่อไปนี้

  1. ลูกค้าไม่ได้สั่งพัสดุดังกล่าว
  2. พัสดุที่ได้รับมีความชำรุด หรือ เสียหายทางกายภาพ มองเห็นด้วยตาเปล่า
  3. พัสดุที่ได้รับไม่ตรงตามที่สั่ง

หากอยู่ในเงื่อนไขที่กำหนด ท่านสามารถติดต่อและขอยื่นเรื่องทำรายการขอคืนพัสดุผ่านบริษัทขนส่งที่ได้ให้บริการกับทาง วัตสัน ผ่านช่องทางดังต่อไปนี้

บริษัทผู้ให้บริการขนส่ง

ที่ยื่นคำร้องขอคืนสินค้า

KEX

https://th.kerryexpress.com/th/home

J&T Express

(ข้อมูลจะอัพเดทในวันที่ 16 ต.ค. 67)

หลังจากคำขอคืนพัสดุได้รับการพิจารณาจากทางฝ่ายที่เกี่ยวข้อง พนักงานจัดส่งจะติดต่อและเข้าไปรับพัสดุคืน ตามที่อยู่จัดส่ง โดยจะคืนเงินให้กับลูกค้าภายในระยะเวลา 15 วัน นับตั้งแต่วันที่ได้รับการแจ้งผ่านช่องทางที่กำหนดของแต่ละบริษัทขนส่ง

ฉันต้องการติดต่อบริษัทขนส่งโดยตรง

KEX / บริษัท เคอีเอ็กซ์ เอ็กซ์เพรส (ประเทศไทย) จำกัด (มหาชน)

Call Centre: 1217

ข้อมูลอัปเดต มาตรการส่งดี (Dee-Delivery): https://th.kerryexpress.com/th/dee-delivery

ข้อกำหนดและเงื่อนไขการให้บริการเก็บเงินปลายทาง (COD): https://th.kerryexpress.com/th/terms-and-conditions-of-cod

J&T Express / บริษัท โกลบอล เจท เอ็กซ์เพรส (ไทยแลนด์) จำกัด

Call Centre: 1470

ข้อมูลอัปเดต มาตรการส่งดี (Dee-Delivery): (ข้อมูลจะอัพเดทในวันที่ 16 ต.ค. 67)

ข้อกำหนดและเงื่อนไขการให้บริการเก็บเงินปลายทาง (COD): (ข้อมูลจะอัพเดทในวันที่ 16 ต.ค. 67)

What are the available delivery options?
  1. Home Delivery
  2. Home Delivery Express (HDE)
  3. Click & Collect (C&C)
  4. Click & Collect Express (CCE)

Is there any delivery charge?
Delivery method Home Delivery Home Delivery Express (HDE) Click & Collect (C&C) Click & Collect Express (CCE)
Delivery fee Bangkok and Vicinity: 29 THB

Outside of Bangkok: 45 THB

Free delivery when you spend 499 THB or more
60 THB Free of charge Free of charge
Do you ship overseas?

No at the moment, Watsons.co.th does not deliver internationally. Orders are allowed to deliver within Thailand only.

Can I do an exchange for item(s)?

Yes. You may exchange an item within 14 days of receiving them for the same item of a different colour/scent but that item must be the same price, if a promotion has reduced the price during the exchange process no refund will be given. In this regard, you will be required to fill in an exchange request form and return the good at our Watsons store or by post and specified in the invoice/receipt of such goods. Also, please contact our Customer Service team on the request an exchange at 02-017-8899 or http://www.watsons.co.th/contactUs

Do you deliver to any location within Thailand?

Yes, we deliver to all addresses in Thailand.

How do I pay for the delivery charge?

The delivery fee will show in your basket before you confirm your order. Please note that the delivery fee are prohibited to be pay by member points or eVouchers.

How do I return an item?
To request a refund, you will need required to fill in an return form in your account and return the good at our Watsons store or by post and specified in the invoice/receipt of such goods. Once we have received and verified your item a refund will be process as the value payment was made within 30 days.
What is the return policy?

You are entitled to return goods within 14 days of receiving them. In this regard, you will be required to fill in an return request form and return the goods at our Watsons store specified in the invoice/receipt of such goods.

1. Items purchased as part of a set or multi-item pack, have to be returned as a whole set.

2. Items that are labeled as non-returnable and/or non-refundable on Watsons.co.th, will not be accepted in our return and refund policy.

3. Items paid for with member points or eVoucher cannot be returned.

4. In case you got free delivery because your purchase above 499 baht and you want to return an item which make the total amount less than 499 baht (which mean this will not comply the condition of 499 baht free delivery). The company reserves the right to deduct 29 baht or 45 baht, depending on your delivery address area, from your refunds.

What if I receive an incorrect/imcomplete order?

All products will be check the condition before pack and deliver to you. If you did not receive your order in the expected condition due to defective/incorrect/missing item, please return it to us within 14 days upon receiving your order at any of our Watsons stores.

Will I be notified when you are about to delivery my order?

Yes, our courier service will contact you to make a delivery arrangement, to ensure that you are available to receive your order.

How long my order will be delivered?
Bangkok and UPC will delivered within 2-5 working days